X
nemetschek.bg

5 причини защо huddle стаите набират все повече популярност при редизайн на офисни пространства

August 7, 2018

 

Бизнес списания, публикации, проучвания – всички сочат едно: общуването между хората, взаимодействието, колаборацията са в основата на иновациите. А иновациите са един от най-важните елементи на всяка компания, която желае да запази както мястото си, така и конкурентното си предимство в съвременната икономика. Все повече организации умишлено и проактивно създават множество предпоставки техните служители да общуват повече помежду си. Тези усилия включват също така и работата на архитекти и интериорни дизайнери по преосмисляне и редизайн на офисните пространства, конферентните зали, местата за срещи и др.

 

Именно това е и причината много компании от Силициевата долина да имплементират концепцията за отворен офис (open plan office) при редизайн на помещенията. Но както посочихме в предишната ни статия „Заслужава ли си редизайнът на офисните пространства в „отворени“ такива?“, open plan офисът не посреща нуждите на бизнеса и всъщност не допринася за по-добра колаборация и комуникация в екипа.

 

Тогава какво решение могат да предложат архитекти и интериорни дизайнери?

 

Напоследък популярност набират така наречените huddle стаи (huddle rooms). Huddle на английски означава „скупчване“, но също и „съвещаване“ и реферира към спортните отбори, които се скупчват заедно да обсъдят набързо стратегията за играта. Иначе казано, huddle стаите са стратегически пространства, които са проектирани така, че да позволяват и стимулират спонтанните бързи срещи в малки групи. Тези стаи обикновено побират до 5 човека и включват много малко мебели – масичка, техника за конферентна връзка, flipchart, whiteboard.

 

Има ред причини защо huddle стаите набират популярност. Нека се спрем на 5 от тях

 

  • Предоставят бърз и лесен достъп до обособено помещение

Вече стана ясно, че има няколко недостатъка на офисите от отворен тип, но може би двата, които най-много нарушават продуктивността, са шумът и разсейването. Huddle стаите решават тези проблеми като предоставят тихо място, където малки групи хора могат да водят разговори без да пречат на останалите и без да ги прекъсват.

 

  • Помагат на работещите дистанционно да бъдат интегрирани

Много хора, работещи дистанционно, предпочитат huddle стаите, когато трябва да вземат участие във видео разговори. Причината е, че по-малките размери, затворените помещения и най-вече ограничения брой участници позволяват по-добрата интеграция на дистанционно участващите. Така те се чувстват като равностойни участници в разговора.

 

  • Не изискват резервация

Наличието на няколко малки huddle стаи, вместо по-малко, но по-големи конферентни, улесняват спонтанните срещи. По този начин се предоставят повече помещения за срещи и по-голям шанс някое от тях да е свободно. Необходимостта от предварително планиране и запазване на зала отпада. В идеалния случай тези стаи ще са в близост до маршрути, където минават много хора, за да се стимулира допълнително спонтанността.

 

  • Оптимизира използването на офис площите

Обособяването на huddle стаите подобрява използваемостта на офис площите. Идеята е офисът да разполага с няколко малки помещения, които се ползват често, вместо с по-малък брой по-големи зали, които се използват рядко. Някои компании дори превръщат големите си конферентни зали в няколко по-малки huddle стаи.

 

  • Неформалната атмосфера в бизнеса набира сила

За разлика от корпоративния дух в големите конферентни зали, huddle стаите предоставят по-гъвкава, креативна атмосфера в по-неформална среда. Това е особено ценено от младото поколение (т. нар. millennials). Но въпреки тази неформална атмосфера (или именно поради нея) много компании използват стаите също така и за интервюта, търговски презентации, провеждане на онлайн семинари и др. А обзавеждането и оборудването на четири такива стаи обикновено струва колкото обзавеждането и оборудването на 1 голяма конферентна зала.

 

Ако и вие сте работили по проект за редизайн, знаете колко е важна предварителната подготовка на правилните инструменти и процеси. От Vectorworks, Inc. изготвиха специално ръководство с описани различни работни процеси за реновиране и редизайн както в 2D, така и в BIM. Ръководството „Model Setup For Renovation Projects. Instructions And Tutorials“ можете да намерите на следния адрес: http://blog.vectorworks.net/setting-up-your-model-for-renovation-projects